28 Ocak 2011 Cuma



Yine güzel bir gün. Gökyüzünde sırıtkan bir güneş var. Bitkiler hallerinden memnun ne üşüyorlar ne pişiyorlar arada yağmur da var e daha ne olsun tam onlarlık hava. Bugün sevdiğim bir gün... Malum Cuma :) İşlere paydos asıl hayata merhaba günü... Bahar gelsin artık çok özledim! Birazcık daha sıcak olsun çok değil, akşam yürüyüşlerini donmadan yapsak yeter... Şöyle yaza bir kaç adım yakın güzel bir bahar gününde kendimle bir kaçamak yapsam. Sepetime güzel bir sandviç, bir termosa sıcak kahve koysam, elma crumble ımı da alsam hiç fena olmaz tatlı şart :=)... Defterim, renkli kalemlerim ve ben baş başa uzun uzun dertleşsek ben söylesem o kaydetse...

Herkese mutlu Cumalar!

Not: Dün tatlıyı yapamadım çok üşendim itiraf ediyorum ama hazırı vardı ablamdan geldi ve şahane olmuş. Hemen tarifini yazıyorum size. Tarif All Dekor dergisinin Ocak sayısında 219. sayfada yer alan Elif Edes' in tarifidir.

Elma Crumble

4-6 kişilik

Hamur:

3 ölçü/ 300 gr un

1 ölçü/ 150 gr toz şeker

1 tutam tarçın

1 paket vanilya

200 gr soğuk tereyağı

İçi:

4- 5 adet orta boy sulu elma

1/3 ölçü/50 gr toz şeker

1 tatlı kaşığı tarçın

2-3 yemek kaşığı kuru üzüm

Elmalar kabuklu veya kabuksuz olarak küp şeklinde doğranır. Toz şeker, tarçın, un ve üzüm ilave edilerek bir fırın kabına konur.

Hamur için; un, şeker, tarçın, tereyağı, vanilya karıştırılır ve elle ovuşturularak irili ufaklı top top hamur haline getirilerek elmaların üstüne serpilir. 180 derece ısıtılmış fırında 40-45 dk pişirilir. Krema ya da vanilyalı dondurma ile servis edilir.

Yapın müthiş oluyor!

Piknik resmi alıntıdır...

Hiç yorum yok: