6 Aralık 2011 Salı

2 Kitap

Ayşe Kulin' in bu romanını bir solukta bitirdiğimi söylemek isterim. Sanki kitap okumadım da ağır çekim bir film izledim. Ağır çekim dememin nedeni de romanın ağır ya da yavaş ilerlemesinden değil sakın yanlış anlaşılmasın aksine roman akıp gitti, sayfalar pıtır pıtır çevrildi parmaklarımda. Bir buçuk günde izlediğim bir film gibiydi roman. Hızlı, akıcı, kurgusu okuyucuyu içine çekiyor. Abartıdan uzak ve gerçekçi geldi bana. Okumanızı öneririm.. Bu hafta sonunu kendinize ayırmayı ve ev kıyafetlerinizle keyif sürmeyi düşünüyorsanız böyle bir kitaptan daha iyi arkadaş bulamazsınız kendinize :)

Bunu bıraktığım gibi diğer kitaba sardım. Okumakta geç kaldığım nicedir baş ucumda duran ha bugün ha yarın derken aradan aylar geçtikten sonra nihayet yarıladığım Aykut Öğüt - Evrenden Torpilim Var. Belki inanmayacaksınız ama kitabın enteresan bir enerjisi var. Özellikle bu kitabı uyumadan önce okumanızı tavsiye ederim. Bir nevi bilinç altı temizleme hapı niyetine. Günde milyonlarca kez yaptığım bir hatamı gördüm. Kendimi olumsuza hazırlayayım ki iyisi olunca sevineyim fikrinin ne kadar yanlış olduğunu gördüm. Bu yaptığım şey beni gerçekten daha da dibe götürüyordu demek ki. Bütün gece rüyamda kitabın önerdiği egzersizleri yaptım şaka gibi gerçekten sabah uyandığımda biraz yorgundum ama hemen çarklar tersine dönmeye başlamış olacak ki sabahında bir çok güzel haberle karşılaştım. Demek ki içten içe bende bu kısır döngüden kurtulmayı deli gibi istiyormuşum. Okumak, bilgiyi bilmek çok başka özümsemek, uygulamak bambaşka bunu zaten biliyordum. Her okuduğum kitaptan sonra gaza gelip bir süre uygulayıp bir süre sonra yeniden eski alışkanlıklarıma dönüyordum. Ben en azından çabalıyorum. Biliyorum bir gün bu çarkın yönü değişecek ve yeni alışkanlıklarım beni huzura götürecek :) Darısı aynı şeyi arzu eden herkesin başına. Yılmayalım çalışalım ne kaybederiz. Unuttukça hatırlayalım...

Sevgilerimle,
little e.

Hiç yorum yok: