21 Kasım 2012 Çarşamba

Pastırmalı Kuru Fasulye

Benim gibi ömründe pişirmemiş olanlar ve neden olmasın bir deneyeyim diyenler için gelsin pratik pastırmalı kuru fasulyem :)

Malzemeler;

Ben paket pastırmasını kullandım. Neredeyse yarım paketi minik doğradım
3 kırmızı soğanı küp küp küçücük doğradım (kırımızı soğanı seviyorum yemeklerde)
2 diş sarımsak (minicik doğradım)
1 yemek kaşığı salça
6 adet zeytin yağında bekletilmiş kurutulmuş domates
300 gr fasulye (hazır haşlanmış olandan aldım - deli miyim saatlerce haşlayacağım hemde bir de iş çıkışı imkansız!)
3 yemek kaşığı zeytin yağı
1 yemek kaşığı tereyağı
Bol tuz - karabiber - kırmızı pul biber
İsteyen birazcık yeşil biber de doğrayabilir ama ben tercih etmedim T sevmiyor diye
 
Yapılışı;
 
Soğanı, sarımsağı tereyağı ve zeytin yağı karışımında birazcık öldürün.
Üzerine salçayı da ekleyip biraz karıştırın ve pastırmaları ekleyin.
Pastırmaların çıtır çıtır olmasından sonra kurutulmuş domatesi ve baharatları ekleyin damak tadınıza göre birazcık çevirin ama aman pastırmalar yanmasın
Üzerine iyicene süzüp yıkadığınız kuru fasulyeleri dökün ve bir iki kere hepsini çevirin
Üzerine kapatacak kadar sıcak su ekleyin ve harlı ateşte suyunu biraz çekene kadar pişirin.
Toplam 30 dk da hazırdı benim yemeğim. Yanına bir de beyaz pilav ekleyince off dedim noluyor bana :)
 
Afiyet şeker olsun....

Hiç yorum yok: