17 Ağustos 2015 Pazartesi

Doğum günü pastasına yeni bir soluk - Browni Birthday Cake

   Bu sene annemin doğum günü yemeği için menüde benimde payım olmasını istedim. Ne yemek pişirsem diye düşünürken iz bırakacak, hem görüntüsü hemde lezzeti ile hafif festival havasında bir kek yapmayı düşündüm. 

   Kabul ediyorum çok lezizler ama o bilindik markaların standart pastalarından birazcık sıkılmış olabilirim. Bu sebeple kolları sıvadım hiç kimsenin hayır diyemeyeceği leziz browniyi doğum günü pastası yaptım. 






Browni Tarifi

Malzemeler


·    4 adet yumurta (oda sıcaklığında beklemiş olmalı)
·    2 su bardağı toz şeker
·    1 su bardağı sıvı yağ
·    1 su bardağı süt
·    3-4 tepeleme yemek kaşığı kakao
·    1 paket vanilya
·    1 paket kabartma tozu
·    2 su bardağı un ( bardak tam dolu olsun)

Yapılışı

·    Oda sıcaklığında bekleyen yumurtaları ve toz şekeri derin bir kaba koyup mikserin yüksek devriyle en az 4-5 dakika, şeker eriyip karışım bembeyaz oluncaya kadar çırpın. Sıvı yağ, süt ve kakaoyu ilave edip 3-4 dakika daha çırpın.
·    Daha sonra vanilya, kabartma tozu ve unu katıp 2-3 dakika daha çırpın.
·    Fırına dayanıklı büyük boy bir dikdörtgen cam kalıbı yağlayın. (büyük boy bir kelepçeli kek kalıbı da kullanabilirsiniz) Ben fırının içindeki büyük dikdörtgen tepsiyi kullandım. İçine yağlı kağıt sererek yapışmasına engel oldum. (Biz yaklaşık 15+ kişi olduğumuz için bu ölçülerin iki katını kullandım)
·    Hazırladığınız hamuru bu kalıba aktarın. Fırını 180 dereceye ve alt üst konuma ya da turbo kek ayarına getirin.
·    Keki 5 dakika önceden ısıttığınız fırında 30-35 dakika kadar pişirin. Kürdan sokarak kekin pişip pişmediğini kontrol edin. Pişen keki fırından çıkarın. Soğuması için bir kenarda 30 dakika bekletin.

 Soğuyan keki eşit ölçülerde kare kare dilimleyin. Bu aşamada süsleme malzemeleri devreye giriyor. Size gereken malzemeler; pudra şekeri, mini çay süzgeçi, makas, yağlı kağıt ve bağlama ipi. 

Eşit parçalara ayrılmış mini brownileri biraz pudra şekeri ile süslüyorsunuz. 
Yağlı kağıtları ince şeritler halinde kesip mini browninizin etrafına dolayıp iplerle bağlıyorsunuz. 
Taa ki tepsideki son kalan mini browniye kadar bunu tekrarlıyorsunuz :=) 

Sunum tepsinizde üst üste dizdiğiniz brownilerinize mumlarınızı dikiyorsunuz :=) 

Sonrasında da isteğe göre frenk üzümü ile tepsinizin kenarlarını süsleyebilir ve browni pastanıza renk katabilirsiniz.

Afiyet olsun,

E.

Hiç yorum yok: