27 Kasım 2010 Cumartesi

Balkabağı Çorbası & Otlu Mısır Ekmeği




Balkabağı Çorbası

-4 kalın dilim balkabağı minik doğranmış (ben göz kararı yaptığım için gram veremiyorum ama yarım kiloya denk geliyor gibi düşünebilirsiniz)
-1 orta boy havuç minik doğranmış
-1 büyük beyaz soğan minik doğranmış
-1 orta boy patates minik doğranmış
-Eğer evinizde varsa 2 bardak tavuk suyu ya da 1 tablet tavuk bulyon
-Ben bu sefer eklemedim ama 1 parmak boğumunun yarısı kadar zencefil de çok yakışıyor. Ancak bildiğiniz gibi zencefilin çok baskın bir tadı var sevmeyenler için fazla değişik bir tat ve cesur bir uygulama olabilir.
- Göz kararı su ekleyin. Malzemelerin üzerini 2 parmak geçecek şekilde (Eğer sonunda çorbanızın kıvamı çok koyu oldu ise göz kararı sıcak su ve bir yemek kaşığı zeytin yağı ekleyerek durumu kurtarabilirsiniz. Panik yok :=)
-Tuz & Karabiber
-Arzu eden, servis yaparken üzerinde çok az krema ekleyerek hoş bir görüntüde yakalayabilir.

Bütün malzemeler hep yaptığımız gibi piştikten sonra el blenderı ile brrrrrlatılarak sulu mama kıvamına getirilir ve afiyetle çorbamız içilir.

Otlu & Kurutulmuş Domatesli Mısır Ekmeği

Daha önce sizinle mısır ekmeği tarifini paylaşmıştım ek olarak içine 2 dal biberiye incecik doğranmış, 2 tutam kekik, 2 tutam nane, 2 tutam fesleğen ve 2 tutam dereotu, 5 adet kurutulmuş domatesi de önceden sıcak suda biraz bekleterek nem kazanmasını sağladıktan sonra minicik doğrayıp karışımımızın içine ekliyoruz ardındanda son malzememiz olan bir tutam da kırmızı pul biberi karışıma ekliyoruz. Bu malzemeler su tutar dolayısı ile asıl tarifteki yoğurt miktarini 2 yemek kaşığı daha fazla kullandım.

Eğer bu Cumartesi akşamını evde geçirmeyi planlıyorsanız güzel bir film alıp bu hafif, pratik ve leziz yemeğin keyfini çıkarabilirsiniz.

Sevgiler,

2 yorum:

Moda Çıkmazı dedi ki...

balkabağı çorbasını hiç içmedim ama bunu denemek istiyorum. kalpli mısır ekmeği nasıl güzel görünüyor öyle. eline sağlık..değişik tariflerini bekliyorum :)

Little E dedi ki...

Sevgili Moda Çıkmazı eğer tarifi denersen bei sonucu ile ilgili haberdar et lütfen :=)